Spreektechniek

Ook volgende week verwacht ik met Herman te timmeren, tenzij hij ’t ff alleen af zou kunnen, maar dat is (nog) niet te voorzien. Ik denk dat ’t prima is een theaterdeskundige er bij te betrekken, maar we hebben ’t eigenlijk alleen over de technische middelen op zich gehad. Er is niet afgedingd op de inrichting van de ruimte met de gewenste systemen.
Het is goed om met beide benen op de grond te blijven als het gaat om de kwaliteit van de apparatuur, niet te goedkoop te denken, maar zeker ook niet over de top te gaan met meer dan we nodig hebben of waar we op termijn financieel op inboeten – door het modernste, duurste en beste te kopen mag je hopen dat ’t zo lang mogelijk up-to-date blijft, maar je kan ook wat zuiniger inkopen met het idee dat je nieuwe ontwikkelingen kunt bijbenen en geregeld oudere apparatuur kunt vervangen. (Het afschrijven gaat wat sneller, maar aangezien wij niet echt in een ‘verdienmodel’ zitten is dat een wat lastige vergelijking.)
Ik denk wel dat we moeten kijken naar wat we in eerste instantie echt nodig hebben en dat later uitbreiden naar behoefte. Het ‘vaste systeem’ moet het zo lang mogelijk uithouden (versterker, boxen, mixer) en alle randapparatuur kunnen we aanvullen, of eventueel vervangen (zenders, ontvangers, afspelers, laders). De mogelijkheden moeten blijven zoals reeds bedacht, maar we kunnen kritisch blijven naar de praktische invulling ervan. (Erik stelde zelf voor alleen toe te horen bij het onderhoud met WG en ons naderhand zijn mening of advies over bepaalde zaken te geven.)
De dingen die ik al eerder noemde, zoals het aantal ontvangers om mee te beginnen, de wav-spelers, batterijladers en de kast voor de apparaten, zouden ter sprake moeten kunnen komen (ik vrees dat hun uurtarief buiten kijf staat ;-)). Dit om de dingen even op rij te hebben en houden…

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.