Na het app-bericht aan de provider over de site die plat lag, heb ik alleen nog maar geprobeerd te bellen. Hij heeft in ’t verleden herhaaldelijk niet of laat gereageerd op mail en telefoontjes en daarop aangegeven dat de snelste manier tot contact via de app is. Als dat zijn belangrijkste wijze van contact met de buitenwereld/zijn klanten is, dan begrijp ik niet dat je pas na een halve dag opmerkt dat ‘het eruit ligt’. Ik was niet thuis en met andere dingen druk en heb tussendoor alles via mijn telefoon moeten doen, en heb geen telefonist of receptionist.
Ik heb van hem ooit toegang gekregen tot een admin-tool opdat we daarmee zelf de blokkades konden opheffen (wat ik van de week nog heb moeten doen), evenwel met het verzoek om verder nergens aan te zitten. Hij heeft me nooit geïnstrueerd omtrent wat hij ‘een simpele reset’ van de software noemt; misschien denkt ie dat ik meer inzicht van de onderliggende processen heb, dat ik moet weten dat dit oorzaak en gevolg is en dat ik er ‘gewoon’ aan mag zitten. Ik weet het nu en zal het in ’t vervolg ook niet nalaten. (Totdat ik een keer iets ’te veel’ doe en het ook niet goed is.
Ik heb overigens voor ik van huis ging nog in de tool zitten grasduinen, geconstateerd dat er van alles niet geüpdatet was, maar dan ook voor 424 dagen niet, dat moet dus kennelijk niet en het resetten van dit specifieke systeem staat tussen tien verschillende systemen die te resetten zijn. Ik ben niet bang om dat allemaal uit te proberen, maar krijg natuurlijk op m’n kop als het verkeerd afloopt. Het is dan ook mijn taak niet. (Was die blokkades opheffen eigenlijk ook niet, maar het is wel fijn dat we het zelf kunnen, omdat het een nogal rigide beveiliging is gebleken voor ons.)